Veelgestelde vragen

Springkastelen

Onze ‘slechtweergarantie’ voor springkastelen laat toe om in geval van slecht weer kosteloos te annuleren! Hoe werkt dat?
  1. Levering/afhaal op een weekdag? U brengt ons meer dan twee dagen vooraf op de hoogte.
  2. Levering/afhaal in het weekend (za-zo)? U brengt ons vóór donderdag op de hoogte.
Dit doet u door een e-mail te sturen met vermelding van uw projectnummer
Graag! Dit zorgt ervoor dat het springkasteel minder nat wordt en na de regenbui weer sneller gebruiksklaar is. Wanneer u dit toch neerlaat, zal er zich één grote plas vormen op het springkasteel en binnenin de structuur, waardoor het nadien langer duurt om droog te maken.
Vanaf een windkracht van 5 Bft mag een springkasteel niet opgeblazen of gebruikt worden (conform de certificering ervan). Magnus Partyverhuur blijft altijd eindverantwoordelijke. Wanneer de omstandigheden het niet toelaten om veilig te springen voor zowel de gebruikers als het kasteel zelf, wordt de huur geannuleerd. De huurder dient hiervoor géén kosten te betalen. Wij verdienen uiteraard ook liever onze boterham in plaats van de springkastelen binnen te houden, maar veiligheid primeert! Wij kunnen daarom ook niet aansprakelijk gesteld worden, indien wij bij deze weersvoorspellingen niet leveren.
Neen, een overdekt springkasteel doet hoofdzakelijk dienst als zonnewering. Al zal er mogelijks wel een miniem verschil aanwezig zijn, maar door allerhande naden en stiksels is geen enkel springkasteel waterdicht.
Van zodra u deze uitschakelt, stopt de constante luchttoevoer en zal het springkasteel (of opblaasbare kroeg) langzaam aan in elkaar zakken door de lucht die ontsnapt via de naden, stiksels en ritsen. Enkel de IPS tafel is luchtdicht en kan dagenlang opstaan zonder blower.
Liever niet. Dit heeft drie grote voordelen. Ten eerste kunnen de kinderen tot onze aankomst blijven doorspringen! Daarnaast wordt het springkasteel minder nat door avonddauw indien dit opgeblazen blijft en als laatste kunnen wij hierdoor snel inschatten hoeveel kuiswerk er aan het springkasteel zal zijn of nemen we er ter plekke al even onze draagbare stofzuiger bij. Geen zorgen, dankzij ritsen aan de zijkant van elk springkasteel is de lucht er zeer snel uit en kunnen we beginnen oprollen.

Indien er slechts voor één dag gereserveerd werd, vindt de levering en ophaling op dezelfde dag plaats (= huurdatum). Wij plannen al onze leveringen 's ochtends en de ophalingen 's avonds. Als u wenst dat het springkasteel pas de volgende dag ('s avonds) opgehaald wordt, dan kan dat voor een extra dag huur aan 50% van de getoonde dagprijzen.

Een robotmaaier dient altijd uitgeschakeld te worden zolang het springkasteel op locatie is, zodat deze nooit kan uitrijden. Wanneer een robotmaaier bij een springkasteel geraakt is de schade altijd zeer ernstig en lopen de kosten voor de huurder zeer hoog op, tot het punt waarop het een afweging is tussen repareren of totaalverlies. Familiale verzekering zal dit mogelijks niet dekken, gezien het om gehuurde goederen gaat, daarover kunnen wij geen uitsluiting geven.

Daarnaast vernemen wij graag, voor het inslaan van de haringen, waar er bekabeling in het gras loopt. Zo maken wij deze niet stuk.

Levering

Indien u nog geen e-mail ontvangen heeft waarin dit gecommuniceerd wordt, is het antwoord op uw vraag "nog even niet". Onze planning wordt pas twee dagen voor de leverdatum afgerond, waarna de uren per direct aan jullie gecommuniceerd worden.
Kortom: Op jouw orderbevestiging vind je reeds de data waarop je ons mag verwachten, voor de concretere uren wacht je best op onze planning, welke je tussen de 24u à 48u voor levering ontvangt.

Sommige wel, sommige niet. Het is daarom zéér belangrijk om dit steeds met ons te overleggen. Je wilt natuurlijk niet voorhebben dat je gereserveerde materialen daardoor niet op hun plek geraken.


90% van onze orders vinden in regio Affligem en de omliggende dorpen/steden plaats. Toch wordt ons soms gevraagd om verder weg van huis te leveren. Dit hangt er volledig vanaf of onze planning dit toe laat en de hoeveelheid materialen die gevraagd wordt te leveren. Leveren in bijvoorbeeld Antwerpen of West-Vlaanderen kost véél meer reistijd, diesel én personeelskost dan een order in onze eigen regio. De transportvergoeding kan in deze gevallen dan ook oplopen, wat bijna nooit in verhouding staat met de hoeveelheid van het gevraagde materiaal. In de meeste gevallen zullen wij dit ook meteen aangeven of bepaalde verplaatsingen al dan niet te ver zijn.
Enkel vouwtenten en mini springkastelen kunnen worden afgehaald. Ook voor tafels, stoelen en verlichting kan dit.
Afhaal en retour gebeurt altijd op afspraak.

Algemeen

Neen, ons zakelijk adres én dat van onze opslagruimte is geen toonzaal en dus niet toegankelijk zonder afspraak. Indien u graag onze materialen op voorhand bekijkt, kan u ons steeds contacteren om hiervoor een afspraak te plannen.

Helaas kunnen wij geen redelijke prijsvoorstellen maken voor huurperiodes vanaf ongeveer drie weken. Wij kunnen wel de aankoop van een nieuwe professionele tent voor u afhandelen. Indien nodig kunnen wij deze ook voor u opbouwen en afbouwen. U dient daarbij wel zelf in te staan voor het transport, tenzij anders overeengekomen op de offerte. Ook voor het opslaan van de tent, na demontage, dient u zelf in te staan. Dit kunnen wij niet voorzien.
Zeker in de drukste periodes kan het voorvallen dat wij een extra paar handen goed kunnen gebruiken! Je bent welkom als freelancer, arbeider of als student! Vanwege de onregelmatige uren in de evenementensector, werken wij niet met vaste contracten of uitzendkantoren. Meer info omtrent onze jobaanbieding kan u vinden onderaan onze website onder "vacatures".
Magnus Partyverhuur is een jonge onderneming, opgericht in april 2017, door de op dat moment net 18-jarige student 'Lennert Magnus'. Sinds oktober 2019 is deze activiteit uitgegroeid van 'student-zelfstandige' tot hoofdberoep.
Dat kan zeker! Wij bieden enkel materialen/varianten aan die we zelf in verhuur hebben. Zo zijn we er zeker van dat een product voldoet aan onze kwaliteitseisen en kunnen we jouw keuze ondersteunen met onze jarenlange ervaring in de verhuur.

Annuleren/wijzigen

Om onze annuleringsvoorwaarden beter te begrijpen, is het van belang om te weten waar de gevraagde verhuurprijzen voor dienen. Vaak wordt er verkeerdelijk gedacht dat er enkel kosten gemaakt worden bij de daadwerkelijke huur van de materialen. Maar met de verhuurprijs dekken wij véél meer kosten dan enkel dat. Ze omvatten personeelskosten, magazijnhuur, opslag van goederen, doorlopende kosten voor voertuigen, verzekeringen, abonnementskosten, en andere doorlopende uitgaven, ongeacht of er daadwerkelijk materiaal wordt verhuurd.

Indien u materialen annuleert, hebben deze een zekere periode op uw naam gereserveerd gestaan. Hierdoor krijgen andere klanten de boodschap dat deze materialen niet meer beschikbaar waren voor hun op dezelfde data. Wanneer u kosteloos zou annuleren, vallen deze inkomsten waarmee wij bovengenoemde kosten dekken weg. De kans dat we deze materialen opnieuw verhuurd krijgen is ontzettend klein, gezien alle voorgaande vragen tijdens uw reservatie een negatief antwoord kregen m.b.t. beschikbaarheid, waarna deze mensen alternatieven gezocht hebben. Ook de administratieve werkuren die al gepresteerd werden voor het verkrijgen van uw order, wat voorafging door iemand die een offerte handmatig bezorgde en deze opvolgde met een orderbevestiging zijn reeds gemaakte kosten. Daarom kunnen we enkel vrijblijvend voor een offerte zorgen, vanaf daarop een akkoord komt spreken we van een overeenkomst waarin ons deel het leveren van de materialen en diensten betreft en jullie als klant ons de afname en de inkomsten hiervoor garanderen.

Enkel voor springkastelen is er een slechtweergarantie, waarvan u de voorwaarden kan ontdekken op deze pagina, onder het kopje "Springkastelen". Voor alle andere materialen geldt dit niet. Eveneens kunnen er geen individuele uitzonderingen gemaakt worden op onze huurvoorwaarden, gezien deze zo hun autoriteit en waarde voor ons als bedrijf verliezen.
Een bestelling kan tot drie dagen voor de lever/afhaaldatum gewijzigd worden.
  • Extra materialen of aantallen toevoegen: Dit kan zolang de voorraad strekt.
  • Materialen of aantallen annuleren/verminderen: Voor deze stuks wordt een vergoeding van 50% in rekening gebracht.

Tenten

Er mag onder geen enkele voorwaarde gekookt worden onder onze tenten. Dit omdat de dampen en vetten niet meer uit de zeilen te krijgen zijn, waardoor deze niet meer in goede staat zijn voor verhuur. Dit is ook de reden waarom restaurants dagelijks hun dampkappen dienen schoon te maken. Wij bieden geen tenten aan waarin dit wel toegelaten wordt.

Het bereiden/serveren/overhandigen/verkopen van voeding is uiteraard wel toegestaan, zolang er geen dampen en vetten bij vrijkomen.

Dit wil zeggen dat de helft van alle zijwanden voorzien is van een raam, de andere helft zijn volledig gesloten zeilen (zonder raam).

Bijvoorbeeld: Een pagodetent heeft vier kanten. Twee kanten zijn voorzien van ramen, de andere twee zijn volle zeilen.

Transport

Deze worden berekend op basis van uw postcode, brandstofprijzen, de grootte van het order en de reistijd van het daarvoor benodigde personeel. Exacte kloppende transportprijzen kunnen daarom nooit telefonisch gecommuniceerd worden, gezien de prijs door de genoemde factoren wordt beïnvloed. Ook onze website kan met al deze factoren tijdens de aanvraag geen rekening houden en kijkt enkel naar prijs/km x aantal km. Voor sommige orders kan dat een ongeveer correcte indicatie zijn, voor andere dan weer niet.
Transportkosten zijn er om onze kosten te dekken van alles wat met het transporteren van uw materialen te maken heeft. Ook personeel wordt een uurloon betaald tijdens het (mee)rijden, waaruit de vermelde transportkost op uw offerte hoofdzakelijk bestaat.

Klein rekenvoorbeeld: Stel dat uw adres op 10km van ons vandaan ligt en dat deze rit 15min duurt. Deze rit dienen wij vier keer te rijden: heen/terug voor de levering én heen/terug voor de ophaling. Zodoende wordt deze 10km in totaal 40km én wordt de 15min reistijd in totaal 1u reistijd. Gezien bijna al onze materialen steeds met twee personen geleverd worden, krijgen deze elk één uur uitbetaald, resulterend in twee personeelsuren om telkens van A naar B te reizen...

Reken daar de verbruikte diesel, een bijdrage in de verzekering én het onderhoud bovenop en u begrijpt waarom gratis levering in een bepaalde straal of goedkope tarieven niet te handhaven zijn. Indien u liever geen transportkosten betaald, kan u altijd op afspraak terecht in onze opslag om zelf de materialen op te halen.
Bij flexibel transport bepalen wij volledig de planning, binnen de aanvoer- en retourperiode die op uw offerte en orderbevestiging te zien zijn. Het is niet mogelijk om hierbij inspraak te hebben in hoe laat wij exact langskomen. Wij doen echter wel steeds onze best om de tijden zo snel als mogelijk te communiceren, zo weet u iets specifieker wanneer u ons mag verwachten.
Bij transport op afspraak bepaal jij wanneer wij langskomen en niet wij. Dit brengt echter wel een extra kost met zich mee, omdat wij hierdoor bijvoorbeeld niet de meest optimale planning kunnen opstellen, wat extra tijd kost. Transport op afspraak is het dubbele in prijs van flexibel transport, met een minimum van €25,00 exclusief btw per moment. Wilt u enkel de levering of ophaling op afspraak, dan bedraagt de minimum €25,00 exclusief btw. Wilt u zowel de levering als de ophaling op een afgesproken uur, dan bedraagt de minimum €50,00 exclusief btw. Ook transport op afspraak binnen Affligem zelf valt onder deze voorwaarden.

Opbouw en afbouw


Een extra paar helpende handen is natuurlijk altijd welkom, maar in principe hoeft u helemaal niets te doen! De opbouw en afbouw van de tenten en springkastelen zitten altijd inbegrepen in onze prijzen.
U toont ons waar we onze materialen mogen opbouwen en waar we eventuele benodigde stroom vandaan mogen halen. Vanaf dan gaan wij aan de slag + stofzuigen en/of kuisen we de materialen nog eens. Indien de betalingen nog niet via overschrijving in orde werd gebracht, rekenen we bij de opbouw af. Voor de afbouw is het opbergen, inladen en terug naar het magazijn.
Alhoewel wij liever hebben dat er op alle momenten iemand aanwezig is, kan het door omstandigheden soms niet anders. In dat geval is het belangrijk dat we op voorhand goede afspraken maken over hoe en wat.

Reservering

Dat is heel moeilijk te zeggen. Het kan dat de gewenste materialen tot het laatste moment beschikbaar blijven, maar deze kunnen evengoed reeds maanden op voorhand gereserveerd zijn. Indien u zekerheid wil, raden wij u aan om ons zo snel als mogelijk te contacteren.
U ontvangt uw persoonlijke offerte via mail. Deze kan u online bevestigen, door de omleiding via de knop in de mail te volgen, indien u met de inhoud akkoord gaat. Wanneer uw obevestiging ontvangen is, klasseren wij de offerte op volgorde van uitvoeringsdatum en plannen wij de materialen in op de gevraagde dag.
We kunnen u het beste van dienst zijn indien de huur ten laatste drie dagen voor de lever/afhaaldatum wordt bevestigd. Afhalen kan enkel wanneer de huursom + borg reeds op onze rekening aanwezig is. Hou dus rekening met het uitvoeren van een instantbetaling wanneer u last-minute materialen besteld voor afhaling.
Uw vraag wordt bijna altijd binnen één werkdag beantwoord. Wij raden aan om ook uw spamfolder regelmatig na te kijken. Gezien wij gebruik maken van een facturatieprogramma voor het versturen van onze offertes en facturen, durven deze automatische mails al eens in de spamfolder te belanden. Blijft de offerte toch echt langer uit? Dan ging er iets mis tussen het versturen en afleveren ervan. Bel of mail ons dan even om het aan te geven! Het is voor onze gebruiken niet normaal dat u dagenlang op een offerte moet wachten.
De betaling regelen we het liefst vooraf. Dit kan ruim op tijd doormiddel van overschrijving, met vermelding van uw offertenummer, of dit kan contant tijdens de levering.
Bij levering wordt er niet gewerkt met een borg. Zolang ons cliënteel onze artikelen met zorg en respect behandeld zien wij geen noodzaak om met een waarborg te werken.

Wanneer u zelf bij ons afhaalt in onze opslag wordt er wél een borg van €100,00 gevraagd, ongeacht de totaalprijs van het order. Deze krijgt u in de week na de huur uiteraard teruggestort, wanneer er geen gebreken gevonden zijn.

Verwarming

Het is mogelijk om onze verwarmingstoestellen te huren zonder gasfles. Deze kan u dan zelf voorzien.
Zorg er wel voor dat je een gasfles hebt met buitendraad, zodat deze op onze toestellen past!
Het effectieve verbruikte gas wordt nooit berekend na de huur. De prijs geldt per stuk en niet per verbruikte liter gas.
De geaccordeerde stukprijs wordt zodoende nooit aangepast. U kan een gasfles wel van ons overnemen, na het overnemen van de borg in ruil voor de borgkaart.
Indien u de gasfles wenst over te nemen na de huur, dan kan dat door de borgkaart na betaling van €15,00 (btw niet van toepassing) van ons over te nemen.
Laat ons dit tijdig weten, zodat we de borgkaart voor u kunnen voorzien bij de retour. Indien niet tijdig doorgegeven, kan u de borgkaart later bij ons afhalen (op afspraak) of wordt deze op eigen risico van de klant per post opgestuurd (wij hebben geen mogelijkheid om een brief te traceren).