Veelgestelde vragen
Algemeen
Kan ik zomaar bij jullie langskomen?
Neen, ons zakelijk adres én dat van onze loods is geen toonzaal en dus niet toegankelijk zonder afspraak. Indien u graag onze materialen op voorhand bekijkt, kan u ons steeds contacteren om hiervoor een afspraak te plannen.
Is lange termijnhuur mogelijk?
Helaas kunnen wij geen redelijke prijsvoorstellen maken voor huurperiodes vanaf ongeveer drie weken. Wij kunnen wel de aankoop van een nieuwe professionele tent voor u afhandelen. Indien nodig kunnen wij deze ook voor u opbouwen en afbouwen. U dient daarbij wel zelf in te staan voor het transport, tenzij anders overeengekomen op de offerte. Ook voor het opslaan van de tent, na demontage, dient u zelf in te staan. Dit kunnen wij niet voorzien.
Zoeken jullie extra medewerkers?
Zeker in de drukste periodes kan het voorvallen dat wij een extra paar handen goed kunnen gebruiken! Je bent welkom als freelancer, flexi-jobber, arbeider of als student! Vanwege de onregelmatige uren in de evenementensector, werken wij niet met vaste contracten of uitzendkantoren. Meer info omtrent onze jobaanbieding kan u vinden onderaan onze website onder "vacatures".
Wie is de eigenaar van Magnus Partyverhuur?
Magnus Partyverhuur is een jonge onderneming, opgericht in april 2017, door de op dat moment net 18-jarige student 'Lennert Magnus'. Sinds oktober 2019 is deze activiteit uitgegroeid van 'student-zelfstandige' tot hoofdberoep.
Lees hier meer over ons!
Lees hier meer over ons!
Levering
Weten jullie al wanneer jullie bij ons langskomen?
Indien u nog geen e-mail ontvangen heeft waarin dit gecommuniceerd wordt, is het antwoord op uw vraag "nog even niet". Onze planning wordt pas twee dagen voor de leverdatum afgerond, waarna de uren per direct aan jullie gecommuniceerd worden.
Kortom: Op jouw orderbevestiging vind je reeds de data waarop je ons mag verwachten, voor de concretere uren wacht je best op onze planning, welke je tussen de 24u à 48u voor levering ontvangt. Wij komen nooit langs op de dag van je feest, altijd vooraf en nadien.
Kortom: Op jouw orderbevestiging vind je reeds de data waarop je ons mag verwachten, voor de concretere uren wacht je best op onze planning, welke je tussen de 24u à 48u voor levering ontvangt. Wij komen nooit langs op de dag van je feest, altijd vooraf en nadien.
Kunnen de materialen binnendoor het huis verplaatst worden?
Bijvoorbeeld tenten kunnen niet door het huis verplaatst worden. Het is daarom zéér belangrijk om dit steeds met ons te overleggen. Je wilt natuurlijk niet voorhebben dat je gereserveerde materialen daardoor niet op hun plek geraken.
Tot hoe ver leveren jullie?
90% van onze orders vinden in regio Affligem en de omliggende dorpen/steden plaats. Toch wordt ons soms gevraagd om verder weg van huis te leveren. Dit hangt er volledig vanaf of onze planning dit toe laat en de hoeveelheid materialen die gevraagd wordt te leveren. Leveren in bijvoorbeeld Antwerpen of West-Vlaanderen kost véél meer reistijd, diesel én personeelskost dan een order in onze eigen regio. De transportvergoeding kan in deze gevallen dan ook oplopen, wat bijna nooit in verhouding staat met de hoeveelheid van het gevraagde materiaal. In de meeste gevallen zullen wij dit ook meteen aangeven of bepaalde verplaatsingen al dan niet te ver zijn.
Annuleren/wijzigen
Waarom kan ik niet kosteloos annuleren?
Om onze annuleringsvoorwaarden beter te begrijpen, is het van belang om te weten waar de gevraagde verhuurprijzen voor dienen. Vaak wordt er verkeerdelijk gedacht dat er enkel kosten gemaakt worden bij de daadwerkelijke huur van de materialen. Maar met de verhuurprijs dekken wij véél meer kosten dan enkel dat. Ze omvatten personeelskosten, magazijnhuur, doorlopende kosten voor voertuigen, verzekeringen, abonnementskosten, en andere doorlopende uitgaven, ongeacht of er daadwerkelijk materiaal wordt verhuurd.
Indien u materialen annuleert, hebben deze een zekere periode op uw naam gereserveerd gestaan. Hierdoor krijgen andere klanten de boodschap dat deze materialen niet meer beschikbaar waren voor hun op dezelfde data. Wanneer u kosteloos zou annuleren, vallen deze inkomsten waarmee wij bovengenoemde kosten dekken weg. De kans dat we deze materialen opnieuw verhuurd krijgen is ontzettend klein, gezien alle voorgaande vragen tijdens uw reservatie een negatief antwoord kregen m.b.t. beschikbaarheid, waarna deze mensen alternatieven gezocht hebben. Ook de administratieve werkuren die al gepresteerd werden voor het verkrijgen van uw order, wat voorafging door iemand die een offerte handmatig bezorgde en deze opvolgde met een orderbevestiging zijn reeds gemaakte kosten. Daarom kunnen we enkel vrijblijvend voor een offerte zorgen, vanaf daarop een akkoord komt spreken we van een overeenkomst waarin ons deel het leveren van de materialen en diensten betreft en jullie als klant ons de afname en de inkomsten hiervoor garanderen.
Er kunnen geen individuele uitzonderingen gemaakt worden op onze huurvoorwaarden, gezien deze zo hun autoriteit en waarde voor ons als bedrijf verliezen.
Indien u materialen annuleert, hebben deze een zekere periode op uw naam gereserveerd gestaan. Hierdoor krijgen andere klanten de boodschap dat deze materialen niet meer beschikbaar waren voor hun op dezelfde data. Wanneer u kosteloos zou annuleren, vallen deze inkomsten waarmee wij bovengenoemde kosten dekken weg. De kans dat we deze materialen opnieuw verhuurd krijgen is ontzettend klein, gezien alle voorgaande vragen tijdens uw reservatie een negatief antwoord kregen m.b.t. beschikbaarheid, waarna deze mensen alternatieven gezocht hebben. Ook de administratieve werkuren die al gepresteerd werden voor het verkrijgen van uw order, wat voorafging door iemand die een offerte handmatig bezorgde en deze opvolgde met een orderbevestiging zijn reeds gemaakte kosten. Daarom kunnen we enkel vrijblijvend voor een offerte zorgen, vanaf daarop een akkoord komt spreken we van een overeenkomst waarin ons deel het leveren van de materialen en diensten betreft en jullie als klant ons de afname en de inkomsten hiervoor garanderen.
Er kunnen geen individuele uitzonderingen gemaakt worden op onze huurvoorwaarden, gezien deze zo hun autoriteit en waarde voor ons als bedrijf verliezen.
Tot wanneer kan ik een bestelling wijzigen?
Een bestelling kan tot drie dagen voor de lever/afhaaldatum gewijzigd worden.
- Extra materialen of aantallen toevoegen: Dit kan zolang de voorraad strekt.
- Materialen of aantallen annuleren/verminderen: Voor deze stuks wordt een annuleringsvergoeding in rekening gebracht. De tijd die nog rest tot de uitvoering bepaald de hoogte hiervan.
Tenten
Mag ik koken onder jullie tenten?
Neen, helemaal nooit. Er mag onder géén enkele voorwaarde gekookt worden onder onze tenten om de goede staat ervan te garanderen. Dit omdat de dampen en vetten niet meer uit de zeilen te krijgen zijn. Wij bieden daarnaast ook géén tenten aan waarin dit wel toegelaten wordt. Is dit wel het geval, dan zal de volledige kostprijs van het te vervanging dak- en/of zijzeilen aan de klant worden doorgerekend, plus directe en indirecte kosten zoals transportkosten van de te vervangen materialen of het hierdoor niet kunnen uitleveren aan de volgende huurders.
Wat betekent "50% raam / 50% blind" bij zijwanden?
Dit wil zeggen dat de helft van alle zijwanden voorzien is van een raam, de andere helft zijn volledig gesloten zeilen (zonder raam).
Bijvoorbeeld: Een pagodetent heeft vier kanten. Twee kanten zijn voorzien van ramen, de andere twee zijn volle zeilen.
Bijvoorbeeld: Een pagodetent heeft vier kanten. Twee kanten zijn voorzien van ramen, de andere twee zijn volle zeilen.
Transport
Hoe worden transportkosten berekend?
Deze worden berekend op basis van uw postcode, brandstofprijzen, de grootte van het order (en of daarvoor een meubelwagen, camionette of grote aanhanger nodig is) en de reistijd van het daarvoor benodigde personeel.
Exact kloppende transportprijzen kunnen daarom nooit telefonisch gecommuniceerd worden, omdat de prijs door te veel genoemde factoren wordt beïnvloed.
Ook onze website kan met al deze factoren tijdens de aanvraag geen rekening houden en kijkt enkel naar prijs/km x aantal km. Voor sommige orders kan dat een ongeveer correcte indicatie zijn, voor andere dan weer helemaal niet.
Exact kloppende transportprijzen kunnen daarom nooit telefonisch gecommuniceerd worden, omdat de prijs door te veel genoemde factoren wordt beïnvloed.
Ook onze website kan met al deze factoren tijdens de aanvraag geen rekening houden en kijkt enkel naar prijs/km x aantal km. Voor sommige orders kan dat een ongeveer correcte indicatie zijn, voor andere dan weer helemaal niet.
Waarom moet ik transportkosten betalen?
Transportkosten zijn er om onze kosten te dekken van alles wat met het transporteren van uw materialen te maken heeft. Ook personeel wordt een uurloon betaald tijdens het (mee)rijden, waaruit de vermelde transportkost op uw offerte hoofdzakelijk bestaat.
Stel dat uw adres op 10km van ons vandaan ligt en dat deze rit 15min duurt, welke wij vier keer te rijden: heen/terug voor de levering én heen/terug voor de ophaling. Zo wordt deze 10km in totaal 40km én wordt de 15min reistijd in totaal 1u reistijd. Gezien bijna al onze materialen steeds met twee personen geleverd worden, krijgen deze elk één uur uitbetaald, resulterend in twee personeelsuren die gepresteerd worden tijdens deze ritten. Reken daar de verbruikte diesel, een bijdrage in de verzekering én het onderhoud bovenop en u begrijpt waarom gratis levering in een bepaalde straal of goedkope tarieven niet te handhaven zijn.
Indien u liever geen transportkosten betaald, kan u altijd op afspraak terecht in onze opslag om zelf de materialen op te halen in de mate van het mogelijke.
Stel dat uw adres op 10km van ons vandaan ligt en dat deze rit 15min duurt, welke wij vier keer te rijden: heen/terug voor de levering én heen/terug voor de ophaling. Zo wordt deze 10km in totaal 40km én wordt de 15min reistijd in totaal 1u reistijd. Gezien bijna al onze materialen steeds met twee personen geleverd worden, krijgen deze elk één uur uitbetaald, resulterend in twee personeelsuren die gepresteerd worden tijdens deze ritten. Reken daar de verbruikte diesel, een bijdrage in de verzekering én het onderhoud bovenop en u begrijpt waarom gratis levering in een bepaalde straal of goedkope tarieven niet te handhaven zijn.
Indien u liever geen transportkosten betaald, kan u altijd op afspraak terecht in onze opslag om zelf de materialen op te halen in de mate van het mogelijke.
Wat is 'flexibel transport'?
Bij flexibel transport bepalen wij volledig de planning, binnen de aanvoer- en retourperiode die op uw offerte en orderbevestiging te zien zijn. Het is niet mogelijk om hierbij inspraak te hebben in hoe laat wij exact langskomen. Wij doen echter wel steeds onze best om de tijden zo snel als mogelijk te communiceren, zo weet u iets specifieker wanneer u ons mag verwachten.
Wat is 'transport op afspraak'?
Bij transport op afspraak bepaal jij wanneer wij langskomen en niet wij. Dit brengt echter wel een extra kost met zich mee, omdat wij hierdoor bijvoorbeeld niet de meest optimale planning kunnen opstellen, wat extra tijd kost. Transport op afspraak is het dubbele in prijs van flexibel transport, met een minimum van €25,00 exclusief btw per moment. Wilt u enkel de levering of ophaling op afspraak, dan bedraagt de minimum €25,00 exclusief btw. Wilt u zowel de levering als de ophaling op een afgesproken uur, dan bedraagt de minimum €50,00 exclusief btw. Ook transport op afspraak binnen Affligem zelf valt onder deze voorwaarden.
Opbouw en afbouw
Moet ik helpen opbouwen of afbouwen?
Een extra paar helpende handen is natuurlijk altijd welkom, maar in principe hoeft u helemaal niets te doen! De opbouw en afbouw van de tenten zitten altijd inbegrepen in onze prijzen (behalve bij vouwtenten, waarbij deze dienst optioneel is).
Hoe verloopt de opbouw/afbouw?
U toont ons waar we onze materialen mogen opbouwen en waar we eventuele benodigde stroom vandaan mogen halen. Vanaf dan gaan wij aan de slag en poetsen we indien nodig nog even na voor oplevering. Indien de betalingen nog niet via overschrijving in orde werd gebracht, rekenen we bij de opbouw af. Voor de afbouw is het opbergen, inladen en terug naar het magazijn.
Reservering
Is mijn offerte mijn reservering?
Nee, de materialen op een offerte zijn niet voor jou gereserveerd. Die reservering gebeurt pas nadat je onze offerte hebt goedgekeurd. Op dat moment controleren we nogmaals de beschikbaarheid en bevestigen ook wij je bestelling met een orderbevestiging.
Onze offertes worden alleen verstuurd als de materialen op het moment van verzending nog beschikbaar zijn. Vanaf dan geldt: wie het eerst bevestigt, kan de materialen huren. Hoe sneller je bevestigt, hoe groter de kans op beschikbaarheid van de gewenste materialen. Bevestig je aan de late kant én zijn je gevraagde materialen intussen wél verhuurd, dan contacteren we jou sowieso om alternatieven te bekijken indien nog mogelijk.
Onze offertes worden alleen verstuurd als de materialen op het moment van verzending nog beschikbaar zijn. Vanaf dan geldt: wie het eerst bevestigt, kan de materialen huren. Hoe sneller je bevestigt, hoe groter de kans op beschikbaarheid van de gewenste materialen. Bevestig je aan de late kant én zijn je gevraagde materialen intussen wél verhuurd, dan contacteren we jou sowieso om alternatieven te bekijken indien nog mogelijk.
Hoe lang op voorhand moet ik reserveren?
Dat is héél moeilijk te zeggen. Wij hebben een relatief grote voorraad en kunnen vaak tot enkele dagen vooraf nog een bestelling verwerken. Maar naarmate uw huurdatum nadert wordt het risico dat iets niet meer op voorraad is of dat onze planning reeds vastligt en vol zit uiteraard alleen maar groter en groter. Het is perfect mogelijk dat wij wel nog over voldoende voorraad beschikken, maar geen enkele manier meer zien om dit tijdig bij u te krijgen of vanuit onze loods aan u te overhandigen. Indien u zekerheid wil, raden wij u aan om ons zo snel als mogelijk te contacteren en onze offerte te bevestigen.
Hoe bevestig ik mijn reservatie/offerte?
U ontvangt uw persoonlijke offerte via mail. Deze kan u online bevestigen, door de omleiding via de knop in de mail te volgen, indien u met de inhoud akkoord gaat. Wanneer uw bevestiging ontvangen is, ontvangt u de orderbevestiging en plannen we de materialen in op de gevraagde dag.
Tot wanneer kan ik bestellen?
We kunnen u het beste van dienst zijn indien de huur ten laatste drie dagen voor de lever/afhaaldatum wordt bevestigd. Afhalen kan enkel wanneer de huursom + borg reeds op onze rekening aanwezig is. Hou dus rekening met het uitvoeren van een instantbetaling wanneer u last-minute materialen besteld voor afhaling.
Ik heb nog steeds geen offerte ontvangen, wat nu?
Uw vraag wordt altijd binnen één werkdag beantwoord. Wij raden aan om ook uw spamfolder regelmatig na te kijken. Gezien wij gebruik maken van een verhuurprogramma voor het versturen van onze offertes en facturen, durven deze e-mails al eens in de spamfolder te belanden.
Blijft de offerte toch echt langer uit? Dan ging er iets mis tussen het versturen en afleveren ervan. Bel of mail ons dan even om het aan te geven! Het is voor ons compleet abnormaal dat u dagenlang op een offerte zou moet wachten.
Blijft de offerte toch echt langer uit? Dan ging er iets mis tussen het versturen en afleveren ervan. Bel of mail ons dan even om het aan te geven! Het is voor ons compleet abnormaal dat u dagenlang op een offerte zou moet wachten.
Hoe kan ik betalen?
De betaling regelen we het liefst vooraf. Dit kan ruim op tijd doormiddel van overschrijving, met vermelding van uw orderbevestigingsnummer, of contant of via onze betaallink tijdens de levering. Hou er rekening mee dat we nooit materialen achterlaten die niet werden afgerekend vooraf of bij de levering.
Werken jullie met een waarborg?
Bij levering wordt er niet gewerkt met een borg. Zolang ons cliënteel onze artikelen met zorg en respect behandeld zien wij geen noodzaak om met een waarborg te werken.
Wanneer u zelf bij ons afhaalt in onze opslag wordt er wél een borg van €100,00 gevraagd, ongeacht de totaalprijs van het order. Deze krijgt u in de week na de huur uiteraard teruggestort, wanneer er geen gebreken gevonden zijn.
Wanneer u zelf bij ons afhaalt in onze opslag wordt er wél een borg van €100,00 gevraagd, ongeacht de totaalprijs van het order. Deze krijgt u in de week na de huur uiteraard teruggestort, wanneer er geen gebreken gevonden zijn.
Verwarming
Kan ik mijn eigen gasfles gebruiken?
Het is mogelijk om onze verwarmingstoestellen te huren zonder gasfles. Deze kan u dan zelf voorzien.
Zorg er wel voor dat je een gasfles hebt met buitendraad, zodat deze op onze toestellen past!
Zorg er wel voor dat je een gasfles hebt met buitendraad, zodat deze op onze toestellen past!
De gehuurde gasfles is na mijn feest nog halfvol
Het effectieve verbruikte gas wordt nooit berekend na de huur. De prijs geldt per stuk en niet per verbruikte liter gas.
De geaccordeerde stukprijs wordt zodoende nooit aangepast. U kan een gasfles wel van ons overnemen, na het overnemen van de borg in ruil voor de borgkaart.
De geaccordeerde stukprijs wordt zodoende nooit aangepast. U kan een gasfles wel van ons overnemen, na het overnemen van de borg in ruil voor de borgkaart.
Kan ik een gehuurde gasfles overnemen?
Indien u de gasfles wenst over te nemen na de huur, dan kan dat door de borgkaart na betaling van €15,00 (btw niet van toepassing) van ons over te nemen.
Laat ons dit tijdig weten, zodat we de borgkaart voor u kunnen voorzien bij de retour. Indien niet tijdig doorgegeven, kan u de borgkaart later bij ons afhalen (op afspraak) of wordt deze op eigen risico van de klant per post opgestuurd (wij hebben geen mogelijkheid om een brief te traceren).
Laat ons dit tijdig weten, zodat we de borgkaart voor u kunnen voorzien bij de retour. Indien niet tijdig doorgegeven, kan u de borgkaart later bij ons afhalen (op afspraak) of wordt deze op eigen risico van de klant per post opgestuurd (wij hebben geen mogelijkheid om een brief te traceren).